გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
,,მიწის ყივილი’’
საგანი/პედაგოგი
ქართული ენა და ლიტერატურა/ანა ზოიძე
სწავლების საფეხური/კლასი
საბაზო საფეხური/მეშვიდე კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
8 მოსწავლე/განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მოსწავლეები კლასში არ არიან
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
ü  მოსწავლეებს უვითარდება ინფორმაციისა და გმირისდახასიათების  უნარ-ჩვევები.
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
ü  გააზრებული კითხვის, წარმოსახვისა და მსჯელობის  უნარის განვითარება.
ü  მოსწავლეები შეძლებენ ვარაუდის გამოთქმას ტექსტის სათაურსა და მნიშვნელობაზე დაყრდნობით, ტექსტის  გააზრებულ კითხვას, გმირის სულიერი მდგომარეობის ამოცნობას დეტალებზე დაყრდნობით და სასვენი ნიშნების ფუნქციის ახსნას
წინარე ცოდნა
ვთხოვ მოსწავლეებს, გაიხსენონ მხატვრულინაწარმოებები, ფილმები, ცხოვრებისეული ამბები, რომლებიც სამშობლოდან წასული ადამიანის განცდები და ფიქრები ჩანს.
შეფასების სქემა და კრიტერიუმები
1. შეფასდება მსჯელობის უნარი და აქტიურობა დაკვირვებით.
2. შეფასდება გააზრებული კითხვისა და წარმოსახვის უნარი დაკვირვებითა და ჩანიშვნებით,
3. შეფასდება მხატვრული დეტალებითა დასასვენი ნიშნების ფუნქციის ახსნისა და დასაბუთების უნარი დაკვირვებიტა და ჩანიშვნებით.
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
სახელძღვანელო;  ფურცლები, კალამი; სურათები.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
მისალმება. კლასის ორგანიზება.[1წთ]
გაკვეთილის ფაზა _ გამოწვევა
აქტივობა 1 _ მოსწავლეებს მივმართავ კითხვით: რა ასოციაციებს იწვევს  თქვენში სიტყვა ,,ემიგრანტი“?
მოსწავლეთა პასუხების საფუძველზე კეთდება ასოციაციური რუკა
[მუშაობა მთელ კლასთან] 5წთ
ვაცნობ  მოსწავლეებს გაკვეთილის თემასა და იდეას. საგანგებოდ ვუსვამ ხაზს ნაწარმოების სათაურს.
გაკვეთილის ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 2_ ტექსტის კითხვა [მუშაობა მთელ კლასთან] 5წთ
 მოსწავლეები კითხულობენ ,,მიწის ყივილის“ პირველ მონაკვეთს.
აქტივობა 3 _ ორგანიზება: ინდივიდუალური [5 წთ]
ü  მოსწავლეებს ვაძლევ შემდეგ შეკითხვებს: ვინ არის ამ ნაწარმოების ავტორი? მთხრობელი? 
ü  რომელ პირშია გადმოცემული თხრობა?
ü  რა გეცნაურათ მოხუცის  საქციელში და  რით შეიძლება  აიხსნას მისი ეს უცნაური საქციელი?
ü  თქვენი აზრით, როგორ შეიძლება განვითარდეს მოვლენები?
აქტივობა 4 _ [ მუშაობამთელ კლასთან] 5წთ
მოსწავლეები  კითხულობენ ,,მიწის ყივილის“ მეორე მონაკვეთს.
აქტივობა 5_ [ინდივიდუალური] 7 წთ
მივმართავ მოსწავლეებს შეკითხვებით>
ü  რა გამართლდა თქვენი ვარაუდებიდან?
ü  ავტორ მოხუცზე წერს: ,,რომ დამინახა, წამოდგა და ცალი ხელით კარებს მოეჭიდა, თითქოს გასაქცევად ნოემსადაო“-როგორ ფიქრობთ, რატომ  შეიძლება გაურბოდეს ახალგაზრდასთან შეხვედრას მოხუცი?
ü  ვთხოვ მოსწავლეებს, ტექსტის ამონაკვეთში მონახონ ადგილი, რომელშიც მთხრობელის მიმართ მოხუცის დამოკიდებულება ჩანს და ვუსვამ მათ შეკითხვას: რატომ გაუჩნდა უცნობი ადამიანის მიმართ მოხუცს ასეთი დამოკიდებულება?
ü  მონახეთ ტექსტში ადგილები, სადაც მოხუცის სულიერი მდგომარეობა ჩანს. რა სახელს დაარქმევდით ამ მდგომარეობას ?
აქტივობა 6 _ [მუშაობა მთელ კლასთან] 5 წთ
მოსწავლეები აგრძელებენ ტექსტის კითხვას.
გაკვეთილის ფაზა _ რეფლექსია
აქტივობა 7 _ [ინდივიდუალური] 5წთ
მივმართავ მოსწავლეებს  შეკითხვებით;
ü  გამართლდა თუ არა თქვენი ვარაუდი მოხუცის უცნაური საქციელის ახსნასთან დაკავშირებით?
ü  რატომ არ გაუჟღავნა თავიდანვე საკუთარი ვინაობა მოხუცმა ახალგაზრდას?
ü  ვინ გახსნის გაბალღებული მოხუცის იდუმალებას/
ü  ვთხოვ მოსწავლეებს, თუ რომელი სასვენი ნიშნები ჭარბობს მოხუცის რემარკებში?-მოსწავლეები ადვილად აღმოაჩენენ, რომ ეს არის ძახილის ნიშანი და ....
ü  მოსწავლეები ცდილობენ, ახსნან მათი ფუნქცია მოსწავლეები აღმოაჩენენ, როგორი დანაწევრებულია მოხუცის მეტყველება, ხშირია პაუზები, თითქოს პერსონაჟი წვალებით, გონების დაძაბვით დიდი სულიერი მღელვარებოს ფასად რაღაცას იხსენებს.
[მუშაობა მთელ კლასთან] 5წთ

No comments:

Post a Comment